The Haven
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
The Haven

A forum for roleplaying in the World of Darkness
 
HomeHome  GalleryGallery  Latest imagesLatest images  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 Plymouth the comic

Go down 
2 posters
AuthorMessage
Nat
Storyteller
Nat


Number of posts : 19530
Age : 39
Registration date : 2008-08-05

Plymouth the comic Empty
PostSubject: Plymouth the comic   Plymouth the comic Icon_minitimeMon Oct 19, 2009 9:24 pm

Ok, vissa kanske kommer ihåg att jag frågade om det var ok om jag använde era karaktärer och gjorde Plymouth berättelsen till en serie? Yes, well... jag gjorde ett prelude till första skolfanzinet, och de första tre sidorna nu till det andra skolfanzinet. Ska försöka tvinga fram ett tema som gör att jag kan fortsätta till det tredje klassfanzinet som ska göras i december.
I alla fall, fem av tio PCs blev intryckta på sida tre (Kevin, Kenaniah, Jennifer, Murchadh och Erasmus), men jag funderar allvarligt på att omdesigna Erasmus för att han är för svår att rita :/

Den behöver fortfarande en titel och jag uppskattar all hjälp... för jag är fail. Jag kan bara säga att jag inte tycker om en titel... och är helt värdelös på att komma på titlar jag tycker om. Epic fail, indeed.
Back to top Go down
Cynephoros
Storyteller
Cynephoros


Number of posts : 85
Age : 49
Registration date : 2008-09-23

Plymouth the comic Empty
PostSubject: Re: Plymouth the comic   Plymouth the comic Icon_minitimeWed Nov 11, 2009 5:38 pm

Blev inte Erasmus omdesignad redan till gruppbilden?

Plymouth by Night och Plymouth Chronicles är de mest uppenbara men intetsägande
för alla icke-WODspelare (och kan uppfattas som aningen missvisande av andra
WODspelare).

Gav jag titeln på Erasmus pamflett? En oytmplig men eventuellt förkortbar titel av
modellen "A Chronicle Of The Disatrous Events In Plymouth Anno 1737 And A Record
Of The Parties Responsible For These Sinful Deeds, As Reported By An Irish
Gentleman Adventurer Who Bore Witness To It All", eller något i den stilen?
Eller en anakronistisk pseudo-Austen titel av modellen [ord] & [ord] (det funkade för Black Adder III...) - en av alla de kampanjidéer jag filat på har titeln Might & Monstrosity och det passar nog bättre för Plymouth 1737 än för "mecha vs. daikaiju
i ett alternativt science fiction sextiotal".

Slutligen, en allmän fantasytitelgenerator: http://nine.frenchboys.net/novel.php
och en skräckfilmstitelgenerator: http://www.generatorland.com/glgenerator.aspx?id=62
Back to top Go down
 
Plymouth the comic
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Discworld-Plymouth conversion

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
The Haven :: General :: Off Topic-
Jump to: